Thursday, September 16, 2010

שמלת הבשר של גאגא'לה

עולם התקשורת כמרקחה. אפילו כתבים לענייני רצינות, שלרוב מרימים את האף למול נושאים רדודים כמו בידור, פופ ואופנה לא יכלו להתחמק מהתמונות של הבחורה המוזרה עם שמלת הבשר. אין ברירה, חייבים לדבר על זה.

בכל מהדורות החדשות מדברים על זה, בכל העיתונים, כולל "הארץ". אנשים רציניים יושבים ומנתחים את ליידי גאגא כתופעת תרבות. אכן תופעה - אבא שלי אמר שדיברו עליה בחדשות. יום שצמד המילים "ליידי" ו"גאגא" יוצא מפיו של אבא שלי, שלדבריו כל מה שכתוב בבלוג הזה הוא בשבילו סינית, הוא לכל הדעות יום היסטורי.

ליידי גאגא היא גאון תקשורתי, אבל היא לא המציאה את הגלגל, רק המציאה את הגאגא. נכון, אין שום דבר שדומה לה בנוף הבידור העולמי היום, אבל זה כנראה בגלל העובדה שרובנו לא מכירים או לא זוכרים שגם פעם היו אמנים שניסו למשוך תשומת לב ולשבור מסגרות, מה שנקרא "אמני פרובוקציה". גאגא עשתה שיעורי בית אצל כמה כאלה: רשימה מצומצמת תכלול את סלבדור דאלי, אנדי וורהול, ג'ון לנון, מרסל דושאמפ, מדונה ועוד. הליידי היא משב רוח מרענן כי כבר מזמן לא הפציע בשמי התרבות שלנו מישהו כל כך מסקרן, שלא חושש להיראות מכוער או משוגע כדי לטלטל אותנו, וגם עושה את זה בסטייל (שניתן להתווכח עליו, אבל לא כרגע).
(בכוונה לא שמתי את שמלת הבשר. מספיק, ראינו, הבנו, נגעלנו)

כזו היא ליידי גאגא- אמנית פרובוקציה שבמקרה גם שרה. ולא נזלזל במוסיקה - גאגא היא מוסיקאית פופ מוכשרת מאוד וגם זמרת טובה, אבל היא ואנחנו יודעים היטב שבלי התחפושות המוטרפות וההגיגים ההזויים שהיא משחררת היא לא הייתה מגיעה עד הלום.
כולם שואלים - מה בעצם רצתה הליידי להשיג מהשמלה הדוחה הזו? האם רצתה להרגיז את פעילי זכויות בעלי החיים? או שמא ניסתה לעורר בנו גועל כדי שנפסיק לאכול בשר? אולי בכלל רצתה לנסח ביקורת חברתית על האופן שבו מתייחסים לגוף האישה? כך או כך, ליידי גאגא השיגה בדיוק את מה שרצתה: שכולם ידברו על זה.

והנה בדיחונת לסיום: לאחר טקס פרסי הMTV המדובר, גאגא התראיינה בתכנית של אלן דג'נרס והצהירה שלא תכננה ליצור מחלוקת כשלבשה את השמלה.




Tuesday, September 14, 2010

רוצה כזה: הבהלה לזהב

אוקיי, מצאתי את הפריט הבא שחייב להגיע לארון שלי איכשהו - מעיל טרנץ' זהוב של אלכסנדר בררדי. טוב, אין באמת סיכוי שיהיה לי אותו אבל לחלום מותר, לא?
המעיל הפציע בימים האחרונים בתצוגת האופנה של בררדי במסגרת שבוע האופנה בניו יורק שקורה ברגעים אלה ממש, והוא מתכתב עם טרנד מעילי הגשם שכבר סיפרתי לכם עליו וגם עם הנטייה לצבעי זהב בסתיו הקרוב.


המעיל הבא שלי

Alexander Berrardi/GettyImages





















חדשות נוספות משבוע האופנה בתפוח הגדול: מעצב העל טום פורד ערך תצוגת אופנה סודית בהחלט (אין תמונות בשום מקום!) כדי לחגוג את חזרתו לעולם בגדי הנשים, ובמסגרתה טופפו על המסלול פנים מוכרים כמו השחקניות ג'וליאן מור ולורן הטון, דוגמניות העל קארן אלסון ודריה, אייקון האופנה דפני גינס והדובדבן שבקצפת - ביונסה, שלפי דיווחים מהשטח שרפה את המסלול בשמלת פייטים-תחרה כסופה. ממתינה בקוצר רוח לתמונות...

הדוכס הלבן חוזר

מפתיע שעד עכשיו לא כתבתי כלום על בעלי הראשון דייויד בואי, מושא האובססיה שלי מגיל 14 והאיש הכי מעניין בעולם המוסיקה (טוב, אני לא אובייקטיבית, הבנו). אולי זה כי יש כל כך הרבה לומר עליו שאין לי מושג מאיפה להתחיל.
The Thin White Duke
האלבום הרשמי האחרון שלו - "Reality" - יצא ב2003, אבל עכשיו יוצאת גירסה מחודשת של האלבום המופלא "Station to Station" - שיצא במקור ב 1976, והציג לעולם את דייוויד בדמותו של הדוכס הלבן הרזה, והקונספט כולו גרר גל שמועות על נטיותיו הגזעניות של בואי (שמועות שהוא טרח להפריך שוב ושוב מאז).
האלבום נפתח במשפט - "the return of the thin white duke..." וממשיך ליצירת מופת עד הצליל האחרון.
האלבום יוצא ב - 27 בספטמבר, וההוצאה המחודשת היא למעשה 3 דיסקים, הראשון הוא האלבום המקורי, והשניים הנוספים הם הופעה משנת 76' בנאסאו קוליסאום, ויחד איתם מגיע צירוף המילים שגורם לכל אספן להתחיל להזיע - Previously Unreleased ("הקלטה של בואי שעדיין אין לי?! לאאאאא").

אז הנה רעיון למתנה לחגים לאניני הטעם שביניכם (וגם אלה שמוכנים להוציא סכום נכבד על דברים כאלה) - פנקו את עצמכם בפנינה מוסיקלית לכבוד השנה החדשה.

Wednesday, September 1, 2010

הטוב, הרע והאוי ואבוי - אופנה בטקס האמי


credit: WENN.com
הטוב:
קלי אוסבורן בשמלה של טוני וורד עם הדפס גיאומטרי, מחמיאה לגזרה החדשה (סחתיין) והחלק העליון מעניין ומסווה את מה שקלי עוד לא הורידה. השיער מדויק והמראה כולו קורץ דווקא לפסלון אחר, מתחיל ב-א'...















WENN.com
כוכבת הריאליטי קים קרדשיאן, שהתחילה את הקריירה דווקא כאייקון טראש, הצליחה לאחרונה לעשות מהפך אופנתי ועברה לצד הטוב של מדורי האופנה. גם בטקס האמי היא מפתיעה לטובה עם שמלה נשפכת של מרקזה עם צוואר מיוחד ושיער אסוף שמגביה ומאריך אותה. לרוב גזרות כאלה לא כל כך מתאימות לנשים עגלגלות אבל בעזרת המחוך דווקא הצליח לה!













Tommaso Boddi / PR Photos
ופרס השמלה המוצלחת ביותר הולך לג'נוארי ג'ונס, הלא היא בטי דרייפר המתוסבכת מ"מד מן". ג'ונס בדרך כלל לוקחת סיכונים על השטיח האדום וגם הפעם לא מאכזבת - שמלת טווס בכחול מהמם של ורסאצ'ה, עם קונוסים א-לה גוטייה על החזה, גימור אסימטרי ושובל ארוווווך (איך היא הצליחה לשבת?!). רק חבל שהשיער נראה לא מסורק והנעליים מפוהקות, אבל נסלח לה בזכות השמלה המעולה.













הרע:
Jason Merrit/Getty
כריסטינה הנדריקס, הקראש האחרון שלי (וזאת מהפוסט הקודם), בשמלה של זאק פוזן בצבע דווקא מחמיא שמבליטה את גזרת שעון החול המפורסמת שלה, אבל הנוצות על הכתפיים משונות וגורמות לחלק העליון להיראות גדול, ואצל כריסטינה אין ממש צורך בעזרה בתחום הזה. אבל אני עדיין מפרגנת למרילין מונרו החדשה שלי, לא קל למצוא שמלות מחמיאות עם מטען עודף כזה מקדימה.



















WENN.com
לעומת זאת הקראש הישן שלי לורן גרהם, לורליי גילמור הנצחית, יפהפייה מהזן הנדיר, פישלה פה עם שמלה מוזרה בגיזרה לא ברורה של יגאל עזרואל (אז מה אם הוא מאשדוד. לא יצא לו הפעם) שמחביאה את הגוף של לורן, ובכלל נראית כאילו היא בעצם לבשה סינור הנקה. השיער גם לא מוצלח. חבל.














קראש שלישי ואחרון (היום הקראשים שלי לא כ"כ מתפקדים) - היידי קלום, גם היא בשמלה של מרקזה. כן, הלוואי על כולנו ככה בגיל 37 אחרי 4 (!) לידות, הרגליים לא נגמרות וכו' וכו', אבל החלק העליון של השמלה עבה וגס ולא מתאים לשרשרת המוצלחת, והיידי שוברת כלל ברזל באופנה: אם חושפים רגליים מכסים חלק עליון ולהיפך. לא נורא, עדיין יש לך סיל בבית.













 האוי ואבוי:
כאן אני משאירה לכם להחליט מי מזעזעת יותר: אנה פאקווין ("דם אמיתי", וגם הילדה מ"הפסנתר") במראה גלדיאטור מחריד עם שריון של אלכסנדר מקווין, או דיאנה אגרון ("גלי"), טירונית על השטיח האדום שמרוב התלהבות כנראה לא השכילה להבין שמה שהיא לובשת זו לא שמלה של קרולינה הררה אלא וילון קשור בסרט.
Frzaer Harrison/Getty
Frzaer Harrison/Getty