אוקיי, אני מודה. הפסקתי לצפות בעונה הנוכחית של "כוכב נולד" בשנייה שהסתיימו האודישנים. אני דווקא לא מאלה שרואים רק את האודישנים בשביל הפדיחות (למרות שתכלס. זה מה שבאמת מעניין), כשיש מישהו שמסתמן כפוטנציאל בהתחלה אני משתדלת לעקוב; את העונה האחרונה של אמריקן איידול טרחתי להוריד למחשב כי אחרת לא הייתי מצליחה לעקוב, ולא פספסתי פרק. (את דעתי על העונה הזאת אכתוב בפוסט נפרד)
השנה פשוט אין ממי להתלהב בכוכב. בכל זאת, יצא לי לצפות כמה פעמים בשלב התחרות עצמה. ראיתי למשל את שני הפרקים האחרונים. אף כוכב לא ייצא משם, אבל את זה אפשר היה לדעת כבר מהשלבים הראשונים. אבל מפגן כזה של שעמום מזמן לא נראה לדעתי. אני לא מקנאה בבמאי התכנית, שוודאי שובר את הראש איך לעזאזל מייצרים פריימים מעניינים מאסופת העציצים המזמרת הזאת.
כן, יש כמה חבר'ה ששרים יפה, אפילו יפה מאוד (אוהד שרגאי, אבי בן-אבו, דיאנה גולבי). אבל שימו לב - אף. אחד. לא. זז. אף אחד. אפילו לא קצת. אפילו לא עם הראש, ככה בקטנה לקצב המוסיקה. כלום, נאדה, גורנישט. אפילו אוהד שרגאי, שהתחיל כדיווה מקפצצת ומלאת אמוציות (בין אם זה עשה לנו את זה או לא), אפילו הוא דוכא ע"י השופטים עד כדי כך שהבין שעדיף לו להישתל במקום ופשוט לעמוד ולשיר עם הבעת סבל רצינית ויעני-עמוקה.
השופטים, הוי השופטים. כל כך שמחתי שנפטרו כבר מצביקה פיק שתפקד על תקן זה שאומר כלום. באודישנים, פבלו רוזנברג דווקא הסתמן כשופט מצחיק אבל מדויק, אבל למעשה אין לו שום אמירה ולא נראה כאילו הוא בכלל מקשיב לשירים. הביקורות שלו מסתכמות ב"היה אחלה ביצוע". בעצם, למעט צדי צרפתי, גם שאר הפאנל מתבוסס במיץ של עצמו ומרוב חשיבות עצמית הם שכחו שתפקידם להעביר ביקורת אמיתית ובונה. איך, איך הם מתלהבים מכל אחד שלא מזייף? כל אחד מקמט למרגול את הנשמה ואחרי כל שיר גל מכריז ש"עכשיו התכנית התחילה". גם כשיש להם ביקורת לא חיובית, הם לא מצליחים להסביר למה זה לא עובד, ומסתפקים ב"יש בעיה עם הכריזמה", "משהו לא עובר" וכו', במקום להיזכר שהם אנשי מקצוע שיכולים לתת למתמודדים האלה אשכרה טיפים לאיך לעמוד על במה, איך להעביר טכנית שיר, ואיך - רחמנא ליצלן - לזוז כששרים! אתם מדמיינים את דנה אינטרנשיונל או מרגול מופיעות ככה? נו צ'אנס.
מי ירצה לשלם כסף על כרטיס להופעה של מישהו שעומד כל ההופעה במקום אחד בעיניים עצומות? אה, סליחה, לפעמים המתמודד יעקור בדרמטיות את המיקרופון מהסטנד ויצעד - הנה זה בא - 5 צעדים לקדמת הבמה. וואו. וגם זה רק במקרה שהוא לא יושב על כיסא גבוה, תירוץ מושלם לא להניע איבר. ובכל זאת השופטים ממשיכים לשפוך את כל ההטיות האפשריות של הפועל "לרגש" ללא הבחנה, צביקה הדר מזיע ממאמץ לייצר עניין כלשהו בעונה הצולעת הזאת, ואין ישועה באופק. איפה סיימון קאוול כשצריך אותו.
השנה פשוט אין ממי להתלהב בכוכב. בכל זאת, יצא לי לצפות כמה פעמים בשלב התחרות עצמה. ראיתי למשל את שני הפרקים האחרונים. אף כוכב לא ייצא משם, אבל את זה אפשר היה לדעת כבר מהשלבים הראשונים. אבל מפגן כזה של שעמום מזמן לא נראה לדעתי. אני לא מקנאה בבמאי התכנית, שוודאי שובר את הראש איך לעזאזל מייצרים פריימים מעניינים מאסופת העציצים המזמרת הזאת.
כן, יש כמה חבר'ה ששרים יפה, אפילו יפה מאוד (אוהד שרגאי, אבי בן-אבו, דיאנה גולבי). אבל שימו לב - אף. אחד. לא. זז. אף אחד. אפילו לא קצת. אפילו לא עם הראש, ככה בקטנה לקצב המוסיקה. כלום, נאדה, גורנישט. אפילו אוהד שרגאי, שהתחיל כדיווה מקפצצת ומלאת אמוציות (בין אם זה עשה לנו את זה או לא), אפילו הוא דוכא ע"י השופטים עד כדי כך שהבין שעדיף לו להישתל במקום ופשוט לעמוד ולשיר עם הבעת סבל רצינית ויעני-עמוקה.
השופטים, הוי השופטים. כל כך שמחתי שנפטרו כבר מצביקה פיק שתפקד על תקן זה שאומר כלום. באודישנים, פבלו רוזנברג דווקא הסתמן כשופט מצחיק אבל מדויק, אבל למעשה אין לו שום אמירה ולא נראה כאילו הוא בכלל מקשיב לשירים. הביקורות שלו מסתכמות ב"היה אחלה ביצוע". בעצם, למעט צדי צרפתי, גם שאר הפאנל מתבוסס במיץ של עצמו ומרוב חשיבות עצמית הם שכחו שתפקידם להעביר ביקורת אמיתית ובונה. איך, איך הם מתלהבים מכל אחד שלא מזייף? כל אחד מקמט למרגול את הנשמה ואחרי כל שיר גל מכריז ש"עכשיו התכנית התחילה". גם כשיש להם ביקורת לא חיובית, הם לא מצליחים להסביר למה זה לא עובד, ומסתפקים ב"יש בעיה עם הכריזמה", "משהו לא עובר" וכו', במקום להיזכר שהם אנשי מקצוע שיכולים לתת למתמודדים האלה אשכרה טיפים לאיך לעמוד על במה, איך להעביר טכנית שיר, ואיך - רחמנא ליצלן - לזוז כששרים! אתם מדמיינים את דנה אינטרנשיונל או מרגול מופיעות ככה? נו צ'אנס.
מי ירצה לשלם כסף על כרטיס להופעה של מישהו שעומד כל ההופעה במקום אחד בעיניים עצומות? אה, סליחה, לפעמים המתמודד יעקור בדרמטיות את המיקרופון מהסטנד ויצעד - הנה זה בא - 5 צעדים לקדמת הבמה. וואו. וגם זה רק במקרה שהוא לא יושב על כיסא גבוה, תירוץ מושלם לא להניע איבר. ובכל זאת השופטים ממשיכים לשפוך את כל ההטיות האפשריות של הפועל "לרגש" ללא הבחנה, צביקה הדר מזיע ממאמץ לייצר עניין כלשהו בעונה הצולעת הזאת, ואין ישועה באופק. איפה סיימון קאוול כשצריך אותו.
No comments:
Post a Comment