Sunday, August 8, 2010

קליפ העשור שלי - Single Ladies

הקליפ של ביונסה החזיר לי את האמון בכוחו של הקליפ, שבעידן האייפוד איבד הרבה ממקומו. הנה כמה סיבות:
* ביונסה היא אמנית הפופ החשובה ביותר מאז מדונה. ולפני שיקומו עליי כל הגאגאיסטים - כבודה של הליידי מונח על ראשה כאחת הקונסטרוקציות המוטרפות שהיא כ"כ אוהבת לחבוש, אבל גאגא עדיין לא נמצאת בשטח מספיק זמן כדי לקבוע האם היא מצדיקה את ההייפ סביבה לאורך זמן, או שהיא מטאור חולף. אין לי ספק שביונסה עדיין תהיה שם מוכר גם בעוד 10 ו-20 שנה. אולי בעוד כמה שנים אשנה את דעתי לגבי הליידי; בינתיים אפשר להתענג על השיר המצוין של שתיהן יחד והקליפ שמלווה אותו ל "Telephone". (והנה הקליפ)

*הקליפ של Single Ladies גאוני, והוא מוצמד לשיר פופ שמגיע אחת לעשור לפחות, ואגזים ואומר - והנה שוב ההשוואה המתבקשת לגברת הראשונה של הפופ - שמאז Vogue לא נראה כזה שילוב מושלם. האם זו מקריות ששני הקליפים צולמו כולם בשחור לבן? ששניהם מציגים כוריאוגרפיה בלתי נשכחת (פרנק גטסון וג'קל נייט במקרה של ביונסה, קרול ארמיטאג' למדונה), שכבר זכתה לאינספור חיקויים ומחוות?

*ביונסה היא סטאר בקנה מידה שמפציע בשמי הפופ אחת לדור. מי שמיהר להכתיר את בריטני ספירס כיורשת של המלכה ה-M נוכח לאכזבתו שאמנם שתיהן כוסיות בלונדיניות עם קול בנוני, אבל כנראה שצריך מולטית יפהפיה עם קול מנפץ, ישבן עגלגל ועיניים חודרות בשביל התפקיד. בל נשכח שכמו המדונה, לביונסה יש ראש מעולה לביזנס, היא שולטת בעסקיה לחלוטין והצליחה להפוך את עצמה למותג מנצח ובעצם לאימפריה, הרבה בזכות כישרון ענק (היא כותבת לעצמה את השירים. את זה אפילו מדונה התחילה לעשות רק בשנים האחרונות, יש האומרים לא בהצלחה רבה במיוחד).

אני אישית מסוגלת לצפות בקליפ בלי הפסקה, ועד כה לא הצלחתי לעשות את זה מבלי לנענע את הישבן (וידוי: ניסיתי גם לעשות את הריקוד. הגב שלי עדיין תפוס).
לסיכום, ההמלצה שלי למי שעוד לא השתכנע - פשוט גשו לצפות בקליפ של Single Ladies .
ונראה אתכם לא מנענעים משהו.

No comments:

Post a Comment